Een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur. Om deze reden dringt een actualisatie van het arbeidsreglement zich op.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheid
Regelgeving
Een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur.
Alle personen die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs moeten worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn.
Het decreet rechtspositie en het decreet basisonderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond rechten en plichten van het personeel en schoolbestuur.
Het arbeidsreglement is gebaseerd op het model van OVSG en goedgekeurd tijdens de schoolraad van 12 juni 2023.
Dit ontwerp van arbeidsreglement werd voorgelegd aan het ABOC-overleg en resulteert in het protocol van 27 juni 2023 het afzonderlijk bijzonder overlegcomité;
Niet van toepassing
Artikel 1:
Het arbeidsreglement voor de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke basisschool ’t Rakkertje goed te keuren en dit met ingang vanaf 1 oktober 2023. Het vorige arbeidsreglement goedgekeurd op de gemeenteraad van 22 juni 2022 wordt opgeheven.
Artikel 2:
Een afschrift van dit besluit en van het arbeidsreglement ter kennisgeving te bezorgen aan de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke basisschool
’t Rakkertje.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit ter kennisgeving te bezorgen aan de Directie Toezicht op de Sociale Wetten.